[vc_row row_height_percent=”0″ back_color=”color-997403″ overlay_alpha=”50″ gutter_size=”3″ column_width_percent=”75″ border_style=”inherit” shift_y=”0″ z_index=”0″][vc_column column_width_percent=”100″ gutter_size=”3″ back_color=”color-prif” overlay_alpha=”50″ shift_x=”0″ shift_y=”0″ shift_y_down=”0″ z_index=”0″ medium_width=”0″ mobile_width=”0″ width=”1/1″][vc_single_image media=”94729″ media_width_percent=”100″ lbox_title=”yes” uncode_shortcode_id=”170049″][vc_column_text border_color=”color-gyho” uncode_shortcode_id=”171158″ border_color_type=”uncode-palette”]Ben je overigens op zoek naar een recruiter met kennis van SEO en organisch verkeer? Bekijk dan eens de optie om een recruiter in te huren van Sustainablejobs.nl. Onze recruiters doen zowel recruitment als recruitment marketing.

SEO inzetten voor meer Organisch Verkeer naar jouw Vacatures

In de praktijk zien wij steeds meer bedrijven veel geld investeren in ”Recruitment Marketing Campagnes”. Dit zijn campagnes waarbij er geld wordt geïnvesteerd in advertenties in het netwerk van o.a. Facebook, Instagram, LinkedIn én TikTok.

Ondanks dat dit een belangrijk fundament kan vormen van de recruitment strategie van bedrijven zien we dat er ook ontzettend weinig aandacht is voor organisch verkeer naar vacatures, vacaturepagina’s of werken-bij pagina’s van bedrijven.

Het team van Sustainablejobs.nl heeft de afgelopen twee jaar ontzettend veel tijd, geld en energie geïnvesteerd in het opschalen van het organische Google verkeer naar de vacatures op onze website.

In onze ogen is het organische verkeer naar vacatures en vacaturepagina’s een fundamenteel onderdeel van een professionele recruitment strategie.

Waar Recruitment Marketing Campagnes zich voornamelijk op korte termijn resultaten richten is het bereiken van structureel Organisch Verkeer een lange termijn proces.

Wat is Organisch Google Verkeer?

Met Organisch Google Verkeer bedoelen wij de gratis zoekresultaten in Google waar men op klinkt wanneer men zoekt op bijvoorbeeld een zoekterm als ”duurzame vacatures” of ”Vacature Duurzaamheidsmanager”.

Dit zijn de niet geadverteerde resultaten in Google.

Waarom is Organisch Google Verkeer belangrijk voor Vacatures?
Om te beginnen is de zogenaamde ”search intent” van een kandidaat heel hoog. Iemand die in Google zoekt op bijvoorbeeld ”Duurzaamheidsmanager Vacatures” is hoogstwaarschijnlijk hard op zoek naar een baan als duurzaamheidsmanager. Wat weer voor een hoge conversie kan zorgen wanneer deze persoon op de vacature ”Duurzaamheidsmanager” op jouw website terecht komt.

De tweede reden is dat wanneer een bedrijf eenmaal organisch verkeer aantrekt naar vacatures, er vervolgens geen dagelijkse investering meer nodig zoals bij een Indeed, Google Ads of Facebook Campagne.

Wat kan een bedrijf doen om meer Organisch Google Verkeer te krijgen?

Hier komt in principe SEO om de hoek kijken alleen dan gericht op vacatures en de vacaturepagina van jouw bedrijf.

Om meer verkeer naar vacatures te krijgen zijn er een aantal zaken die sowieso geregeld moeten zijn in jouw website:

  1. Optimale Site-structuur (Google moet begrijpen dat het om vacatures gaat).
  2. Optimalisatie van Meta Description met belangrijke keywords.
  3. Invullen van belangrijkste Metadata in de vacature (vacaturetitel, salaris, locatie, uren per week, etc).
  4. Keyword research: Uitzoeken welke zoektermen/vacaturetitels de grootste kans van slagen geven.
  5. Interne linkbuilding.
  6. Externe linkbuilding.

 

Wil je hulp bij het genereren van meer organisch verkeer naar jouw vacatures?

Heb je het idee dat jij meer uit je website kan halen wanneer het gaat om de vindbaarheid van de vacatures in Google? Neem dan even contact met ons op via [email protected].[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]